Vi skulle till Köpenhamn, hamnade i Degerfors

Besvikelsen var total när jag fick influensan och tvingades ställa in min och Marjas Köpenhamns trip. Marja ska gifta sig i sommar och klänningsjakten är därmed i full gång. Hon fick så ett tips här för ett tag sedan av en bekant att Degerfors var ett klänningsmecka för fest- och bröllopskläder. Så efter ett kort samtal bestämde vi oss för att bege oss ut på roadtrip och sammanstråla i Degerfors. Vi hamnade alltså inte i Köpenhamn, utan Degerfors. Jag kan villigt erkänna att det kändes lite som ett nerköp, när jag rattade Volvon mot Degerfors. Men oj, så fel jag fick! För ska man köpa klänning så bör man lägga Degerfors på minnet!

 

De hade allt för bröllop och fest! Både för henne, honom och de små. En storstilad entré med fantastiska soffgrupper ledde in en i självaste butiken. Två rum för bröllopsklänningar, lika många rum med festklänningar, ett rum med herrsaker, ett rum med barnkläder, ett rum med skor samt en smyckesstudio. Det kändes som att man hamnat i Alice i Underlandet när man traskade in i denna storstilade butik i lilla Degerfors! Förutom att lokalen var mäkta imponerande, så var personalen supertrevlig och det bjöds även på gott fika, som med fördel avnjöts i någon av de förtjusande soffgrupperna. Jag ville helst av allt köpa med mig någon av soffgrupperna, Marja sneglade tur nog mest på klänningarna.  Det var en sky av tyll och spets och klädda knappar i miljoner inne i provrummet. Trångt och trevligt hade vi det från att de öppnade till dess att affären stängde. För att inte avslöja allt för mycket av denna skojiga dag, så låter jag några vackra närbilder tala. 

 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0