Linde auktioner

Jag och sambon har ett litet kvällsnöje och det är att surfa in på Lindeauktioner och titta om där finns något intressant. Nu senast var det ett skåp i solid ek som vi båda föll pladask för. Skåpet var en pampig pjäs, så det var inget man bara kunde ställa in var som helst, utan den krävde sin plats. Plats som vi tyvärr i dagsläget inte har. Men den är himla grann och den är otroligt välbevarad med tanke på att den har över 100 år på nacken! Stått i ett bibliotek i Stockholm har den visst gjort fram tills nyligen. Min sambo som är möbelsnickare i botten suckade tungt när detta skåp begav sig ut på nya äventyr utan oss. 

 ***Samtliga bilder är auktionsbilder från Lindeauktioner. Inlägget är inte sponsrat!


 
Soffor och fåtöljer i röd sammet är jag personligen väldigt svag för, så när dessa kom ut tog mitt hjärta ett litet glädjeskutt. Tyvärr lider inte min sambo av samma svaghet. Men det gör jag och min fåtölj som bor i Malmö, som jag råkade impuls köpa på en antikaffär och sedan ta hem på cykeln. Den fåtöljen har länge önskat sig en kompis. Sambon hävdar att möbler inte kan prata.
 
 

Alla goda ting är tre, så jag känner mig nödgad att avsluta med en sista tingest. En tingest som faktiskt hade rymts i lägenheten! En vas och det var inte vilken vas som helst…

Tyvärr drog priset iväg alldeles förskräckligt, men så var det också en chamottevas från Rörstrand. 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0