Loppissommaren

Sommaren har bjudit på ett antal loppisfynd. Jag har ramlat över dem lite varstans, så som i en lada mitt ute i ingenstans, hos en bekants farmor och så vidare. Bland annat så har jag kommit över en hel del fint porslin. Men även glasburkar, en och annan kakburk, ett helt gäng kakformar samt någon kofta har jag lyckats släpa med mig hem. Till min sambos stora förvåning så orkade vitrinskåpet faktiskt svälja allt som jag drog hem i porslinsväg. Han hävdar dock att det börjar bli aningens fullt…

 
Den stora flaskan, på den undre bilden, använder jag som vas. Just nu står däri några aroniakvistar som börjat skifta i rött. Av presenttekniska skäl så syns dock inte alla loppisfynd på bilderna, men ni kan räkna med att få se resten av fynden i framtiden!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Åh! Vad är det för porslin på första bilden, assietterna/tallrikarna och kaffefaten? Ser så fint ut!

Svar: Hejsan Ellen! Vad roligt att du gillade mitt loppisfyndade porslin! På den första bilden (översta) syns tallrikar av märket Vadstena från Rörstrand. Märket på kaffefaten måste jag återkomma med nästa vecka, då jag lämnade dem nere i min lägenhet i Malmö. Ha en fin vecka!
Fröken Tö

2016-09-22 @ 15:37:45
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0