Kafé Kulör

Mitt i alla tillbakablickar från denna sommar så kommer en aktuell händelse! Idag ska jag både frisera mitt burr (läs: håret) samt träffa kusinvitamin som kommer ner för konferens. Passar därför på att göra en halvdag inne i Örebro och planerar att avrunda vistelsen med en kaffe på Kafé Kulör tillsammans med Johanna. Tror nämligen att hon kommer att uppskatta detta krypin...

 
För min del räckte det med ett besök för att jag skulle bli fast- färgstark inredning och gott fika. En guldstjärna i himlen får de också för att de inte anser att det är några som helst konstigheter med allergier. "Vi har inget laktosfritt alternativ" kan faktiskt höras lite här och där i denna stad, trots att året är 2016. Men de orden yttras inte här. Tack och lov!
 
 

Kaféet har fått sitt namn efter den färgglada inredningen som lokalen inhyser och hittas på hörnet mellan Slottsgatan och Olaigatan. Vegetariskt, veganskt och raw food samt en liten mängd kötträtter serveras här. Det mesta är dock raw food, eftersom man strävar efter att behålla enzymerna i maten som annars förstörs vid upphettning.

Varken näringshalt eller enzymer förstörs vid tillagningen av de olika bakverken, vilket jag gillar skarpt! Sist jag var där mumsade jag i mig denna lilla skönhet, en mangochoklad tårta på mandelbotten. Kan rekommendera den å de varmaste!

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du hade helt rätt!:)

2016-09-14 @ 18:56:03
URL: http://www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0