Norrsken och midnattssol

För prick en veckan sedan var det Elmia Garden, Sveriges största trädgårdsmässa för branschfolk. Jag kunde tyvärr inte närvara i år, men förra året var jag minsann på plats! Jag och några kursare gjorde en road tripp upp till Jönköping. Spanade in kommande års trender, pratade med utställare, fotade och minglade runt. Jag FICK nämligen ett litet kort runt halsen som gav mig tillträde överallt. Hade någon kikat närmre på mitt VIP-kort så kanske någon upptäckt att jag inte alls representerade Svenska moderådet, men tack och lov gjorde ingen det och jag kunde fortsätta mingla runt i min svarta kavaj. Det där VIP-kortet, det var fina grejer det! Förutom att det gav mig lyxchoklad, så kunde jag även kila in så att jag stod på första parkett när det tillkännagavs att Mariana Mattsson, min mentor, stod för den tionde och sista mästarrabatten! För flera år sedan fick de reda på detta och nu i onsdags fick de gå ut med nyheten. Fast hon och Reggi avslöjade nyheten redan dagen innan och det var väldigt tur, för annars hade jag omöjligt hunnit upp till Jönköping för att se när rabatten som jag påtat i blev utsedd till Mästarrabatten 2015. Det blev nog tajt ändå eftersom jag gick upp fem för att hinna varva Jönköping, äta en bit mat och se ”havet”. För när en Skåning får syn på vatten så kan det nämligen inte röra sig om något annat än ett hav, även fast jag och resterande medpassagerare protesterade och försökte säga att det är Vättern. Sjö eller hav, tillbaks var vi halv sju på kvällen. Då jag, i form av kassör för Alnarps Studentkår, rusade rakt in till ett möte i kårhuset som varade resten av den dagen. 

Omslagsbild till foldern för Mästarrabatten 2015.
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0