Kretsloppshuset

I sommar har det jag mest varit ute och ränt känns det som. Bland annat så tog jag och Lovisa en roadtrip där i början av sommaren (vilket du kan läsa om HÄR & HÄR). Men trots ett antal inlägg om den fullspäckade dagen, så utelämnade jag ett charmigt ställe. Kretsloppshuset heter det och ligger i Mörsil, strax utanför Åre.

 
Det gröna taket föll jag pladask för, jag vill också bo i ett orangeri och ha ett tak av vin (samt kastanjevin, som dock inte är sunligt på denna bild). 
 
 
Den vegetariska, ekologiska buffén- En färgexplosion!
 
Morotssalladen som fick Lovisa att åka raka spåret till Konsum för att köpa 2 kg morötter, en citron och en bit ingefära. Sedan åt hon denna sallad varje dag resten av praktiken. 
 
 
 
 
 

Hönsen, trädgården, den småskaliga odlingen och huset som sådant bildar plattformen till och gör Kretsloppshuset till vad det är - Ett skönt grönt hus för alla sinnen.

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0