Botaniska trädgården

Jag har längtat och längtat och i lördags var det äntligen dags! Jag fick träffa min vapendragare Minna, som i våras fick en liten dotter! Sofie var söt som socker där hon låg i sin barnvagn, som rullades genom Botaniska trädgården i Lund. Som de två trädgårdsingenjörer jag och Minna är, spatserade vi runt och tittade med stor förtjusning på allt. Jag passade såklart på att knäppa en och annan bild…

Sommarblommsfälten
 
Vaktlarna livnär sig på skadeinsekter (men stödutfodras också).
 
Turnea ulmifolia, Strandöga
 
Colocasia gigantea hade blad som inte var av denna värld (enormt stora).
 
Viloplats för besökare i orangeriet
 
Cattleya cloris (Bowringiana x maxima).
 
 
Kalkstens bäddar för succulenterna
 
Gigantiska Beaucarnea recurvata (flasklilja)
 
 

Helt underbara timmar i goda vänners lag, innan jag hoppade på tåget för att möta upp nästa vän. Förra gången jag var nere i Malmö hann jag knappt träffa Bexi, så därför hade vi bokat in "lördagen om en månad". Den lördagen var helgen och vi inledde först med mexikansk middag ute på stan innan vi intog biosalongen. Precis som jag hoppats på så var Bridget Jones Baby lika rolig som de två tidigare filmerna. Biosalongen var nästintill fullsatt av kvinnor och vi fullkomligt frustade av skratt emellanåt. En perfekt feel good film!

 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0