Förstenat trä

Jag älskar naturmaterial och är väldigt svag för både sten och trä. En och annan sten har släpats hem under åren, men nästa gång jag släpar hem sten kommer kanske axelremmarna på min väska att hålla! TypeO har nämligen tagit fram en kollektion av förstenat trä. Petrified wood heter det på engelska och påträffas ibland av de indonesiska lantbrukarna i samband med skörden ute på sina åkrar. Förutom att de förhoppningsvis får en god skörd, så får de även en extrainkomst från förstenat trä. Jag har riktiga stenar som jag klyft ståendes i bokhyllan, dessa skulle helt enkelt bli lättviktskusinen. Dock är det ingen lättviktare när de kommer till priset, 95 EURO rockar den loss på. Men så bildas inte heller förstenat trä över en natt (snarare 20 miljoner år).

 Foto: TypeO.se
 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0