Tjärtrollet

I veckan har jag sysslat med ett kladdigt arbete. Väldigt kladdigt, för jag har tjärat in ett gäng pallkragar. Tyckte jag var listig när jag byggde ett torn av pallkragarna när jag skulle tjära in dem. Dagen efter när det var dags för insidorna, så kände jag mig inte lika stolt över mitt kladdiga fort. Ännu mer kladdig var jag ett slag senare, när jag flyttat hälften av alla pallkragarna. Tjäran blandade jag upp med lite kokt linolja, dels för att dryga ut det men också för att det blev lättare att applicera med en pensel. Nu ligger pallkragara på torkning och tjärtrollet har tvagat av sig.
 
 
Jag i mina fantastiska orangea regnkläder. Bild: Maria Sandström.
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0