Om vattenfast papper

Dagens Heureka-moment var när jag, 28 år försent insåg att det finns vattentåligt papper. Hej alla sönderregnade anteckningsböcker, som suddiga av bläckfläckar varit näst intill varit oläsliga. Tänk om jag bara hade känt till Rite-in-the-rain innan jag började studera! Blotta tanken är svindlande (om än dyr för papperet kostar en bra slant), för hur otaliga gånger har man inte varit på exkursion när regnet stått som spön i backen?! Det är som sagt betydligt dyrare än vanligt papper och vill man vara helgarderad mot det mesta, så finns det även blyertspennor som tål frost som man kan använda för att skriva med! Visst du kanske hävdar att man kan kånka runt på ett paraflax, men det är faktiskt riktigt svårt att hålla ett paraply och en skrivplatta, samtidigt som man ska plita ner någorlunda läsliga anteckningar. Vattenfast papper är betydligt bättre, för med rätt kläder (läs: regnkläder) hämmas man inte alls av vädret, utan kan påta på precis som man vill i trädgården. Att gå runt och skissa en regnig oktoberdag är därmed fullt möjligt! Så nu är det dags att ringa min kursare Minna och berätta den stora nyheten!

 
 Består "taket" av paraplyn så är det klart att vattenfast papper inte är helt nödvändigt. 
Denna charmiga plats hittade jag i Budapest när jag senast var där och besökte Daniela. 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0