Fruhippan

Min resa upp till Umeå kunde mycket väl ha varit för att mysa med släkten. Delvis är det en av förklaringarna, men mycket varför jag hamnade i Umeå berodde på att vi planerat in en fruhippa för min bandomsvän Sanna. Som några av er kanske kommer ihåg så var det dop här för ett tag sedan och då överraskade Sanna och Marcus alla med att själva skrida fram till altaret. Att de gift sig var vi självklart tvungna att fira och den fruhippan gick av stapeln i helgen. Frun blev tagen på sängen i Djupfors (Ammarnäs), överräckt en mycket spretig packlista och därefter kidnappad i en rosa onepiece med tillhörande brudslöja. Diverse uppdrag väntade längs vägen och ledde henne så småningom till Umeå, där jag och Sara-Helen dukat upp med picknickmat på hotellrummet (picknick ute i parken var uteslutet eftersom regnet stod som spön i backen). Vätskade upp och åt plockmat, uppladdning inför vad som komma skulle. Sedan lastade vi in oss i taxin, satte på Sanna en ögonbindel och rullade till Industrigatan 12. Jag har själv aldrig varit där tidigare, inte heller provat på den aktivitet som vi där utförde. Men det var riktigt roligt att dansa poledance! Roligt, men ansträngande, för det dröjde inte många minuter innan svettdropparna glittrade i pannan. Efter 90 minuters dans/styrketräning så var man både trött, svettig och mör. Så då satt det fint att åka tillbaks till hotellet, snygga till sig och sedan gå ut och äta en bit mat. Min mobilkamera som blev skadad illa däran av sekatören i benfickan tidigare under säsongen, kunde inte föreviga några bilder. Däremot så knäppte Sara-Helen glatt med systemkameran, så inom kort kanske det blir bildkavalkad här på bloggen, som förevigar såväl mat och efterrätt som drinkarna på dansstället som vi besökte efteråt medan kvällen övergick till natt. 

 

 
Det glada gänget av barndomskamrater.
Regram från Linn Skum (tjejen med det svartvita linnet)
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0