Uppåt väggarna!

 
Det var faktiskt min mamma som tipsade mig om detta lilla pyssel. I dagsläget är det högst oklart var jag skulle kunna pyssla ihop detta. Men hade jag en tegelvägg till övers så skulle jag helt klart slå till!

 
Du behöver: En näve mossa, Yoghurt, Vatten eller öl, 1/2 tsk socker
 
Gör såhär: Skölj mossan noga under vatten, riv den i små bitar och lägg ner i en mixer.
Häll i 3 dl yoghurt, 3 dl öl alternativt vatten och 1/2 tsk socker. Mixa tills du fått en helt blank smet, vilket är din färg. Doppa så penseln och måla eller skriv vad du vill. En rekommendation är att använda stenciler eller mallar som man skriver ut ifrån datorn. Fina typsnitt hittas bland annat här.
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0