Goa gubbar!

Igår var jag i Värmland! Gjorde en liten dagsutflykt tillsammans med min sambo och hans familj till Rudskoga, där Värmlandsbär AB är beläget. Min sambo vet nämligen om att jag älskar jordgubbar, så det var en perfekt dagsutflykt för en trädgårdsingenjör som är tokigt förtjust i jordgubbar!

Tack Jossan och Värmlandsbär för backen med sommarens röda guld!
 

Femton liter blev det för vår del. Hade kunnat plocka tre gånger så mycket och säkert mer därtill, men vi har inte plats i frysen. Så det blev femton liter rött sommarguld i pappförpackning. Dessutom åt vi så mycket bär vi bara orkade, innan vi svalkade oss i Skagern. För att komma ner till sjön, var vi först tvungna att passera metervis av jordgubbsplantor samt dessa fyrbenta vänner.

 
Efter ett svalkande dopp, kaffe hos "Mormor Karin" och magar fulla av jordgubbar så rullade vi hemåt, med bilen full av jordgubbar. Så nu blir det alltvikankommapåmedjordgubbar!
 
 

I natt har jag drömt om jordgubbar. Jag älskar verkligen dessa röda bär! Stora, röda och fulla med vitaminer kan de lysa upp ett helt fält. En skål med kall mjölk och solvarma jordgubbar, det är sommar för mig. En sommarfrukost som jag inmundigade imorse när jag vaknade. Jag fullkomligt älskar jordgubbar och att som igår, se hela fält av detta sommarbär, ger mig näst intill hjärtklappning. Det skulle även kunna liknas med Stendahls syndrom, där man får hjärtklappning och yrsel orsakade av överväldigande intryck vid konstupplevelser. Att odla jordgubbar kan vara en konst, så jag tycker definitivt att jordgubbsodlingen igår ska klassas in under detta syndrom!

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0