Om att laga mat utomhus

Jag och min sambo har tittat runt efter bra utomhuskök. Vårt enda krav har varit att man ska kunna kombinera gas och sprit, eftersom gas inte fungerar fullt lika bra när temperaturen kryper neråt. Det finns en uppsjö av stormkök på marknaden, men valet föll ändå på trotjänaren Triangia. Detta kök har jag använt sedan barnsben, det är stabilt och riskerar inte att blåsa omkull vid hård blåst, viket i bästa fall kan medföra att man får äta kall mat och i värsta fall att man får ringa brandkåren. Förutom att köket står där det står så finns det en mängd attiraljer som man kan välja till och sist men inte minst så är det en Svensk uppfinning!  

 

 Min vän Henkes Triangiakök, packeterad i en episk förvaringspåse!

Stormköket som fick oss på fall var ett Triangiakök med lite rymligare kokkärl och en vidare stekpanna. Materialet är hårdanodiserad aluminiumlegering, ett material som är upp till 50 procent starkare än vanlig aluminium och har en mycket hög nötningsbeständighet. Vi valde detta material eftersom köket blir lättare att bära, mer tåligt mot slitage och därmed håller längre samt är lättare att rengöra.

 

P.s: Oavsett var jag lagar min mat när jag är utomhus, så brukar jag försöka hålla till på en stenflisa. Detta gäller inte minst om du planerar att göra upp en eld utomhus!

 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0