Jag skulle helst vilja he en meducin som är bra för sjukdom

 
Ett husapotek är bra att ha hemmavid, så att man kan bota mindre åkommor. Helt klart är det till apotekets fördel om krumilurpiller, se på fan tabletter och kuckelimuckmedicin finns representerade i apotekareväskan eller i kryddstället. För all ”medicin” är inte medikament från apoteket, utan har en liten ramlat och skrapat knät så kan hen få en kanderad viol. Jag förvarar nämligen strössel och kanderade violer i mina små dymo-märkta flaskor!
 
 
 

”Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur”

 

Jag skulle helst vilja he en meducin som är bra för sjukdom sa Pippi Långstrump när hon behövde meducin och gick till apoteket och skaffade krumelurtabletter. Piller som skulle göra så att hon aldrig skulle "bliva stur".

 

 Se på fan tabletter "uppfanns" av ståuppkomikern Martin Ljung som spelade Viking.

 

 Kuckelimuckmedicin är den godisblandning Karlsson på taket äter för att bli "frisk" från sin feber.

 

 

Jag har bra många små flaskor än just dessa, för jag är av den åsikten att förvaring är bra förvaring. Ibland har jag dock upptäckt att det är svårt att komma ihåg vad man lagt däri. Därför har jag införskaffat en liten mackapär från Clas Ohlsson, affären där man verkligen kan hitta allt. Dymo är egentligen dess rätta namn, men jag kallar märkapparaten för mackapären. 

 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0