Hur äter man ett granatäpple

- ”Det är inte svårt att skala ett granatäpple, det är bara att ta bort skalet”, så jag och skred till verket. Strax därpå var både jag och kaklet rödprickigt. Detta hände förvisso för bra många år sedan, men jag skrider fortfarande till verket på samma sätt.

 

Skriver därmed detta med ett gäng nya fräknar och ett kök som behöver våttorkas. Vissa hundar lär sig aldrig att sitta, men i detta fall skyller jag som människa på att det faktiskt inte finns något bra sätt. Jag vet att vissa skalar sina granatäpplen i vattnet, för att slippa allt kladd, men då försvinner ju också en del av den goda saften. Nej, så kan man inte göra och att ta en tugga med skal och allt går inte heller för sig. Jag vet att vissa rullar granatäpplet mot en bordsyta, delar frukten och bankar på varje halva med en träslev. Jag lovar, köket var ännu kladdigare än när jag pillar loss kärnorna för hand och då höll jag ändå till i en skål! Så fram till dess att någon kommit på ett vettigt sätt att skala dessa läderaktiga, men ack så goda frukter, så håller jag mig till kladdet.  


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0