Fredag på Nolia Garden

Helgen har varit till brädden fylld av skojigheter! Jag och sambon åkte i torsdags upp till Umeå eftersom jag skulle föreläsa på Nolia Garden. Vi intog Hotell Ottosson Westberg,men en snabb googling ger dig nog inte alltför många träffar, eftersom det är min moster och hennes mans hus. Där har vi blivit bortskämda med god mat, massage och himmelskt sköna sängar.

 

 

 

På fredagen föreläste jag 13.30 och jag kan villigt erkänna att före dess så blev det inte så mycket flanerande på mässan. Jag kom mig knappt in, för jag fanns inte med på listan. Men eftersom jag lyckades övertyga killen i dörren att jag faktiskt skulle föreläsa klockan halv två så släppte han slutligen in mig. Annars hade jag hållit föredraget ute i hallen, så pepp var jag! Men jag blev som sagt insläppt och efter en halvtimme på scen så var det dags för mig att kliva ner. Fikade lite och gick omkring och njöt av att ha överlevt. Tittade på de olika mässutställarna, knöt lite kontakter och lyssnade när min mentor Mariana pratade sig varm på scenen, innan vi traskade hemåt för tacomys och konsert.

 

 

 

Där på fredagskvällen intog Markus Krunegård Sagateaterns scen. Sagateatern är en av Umeås mest charmerande byggnader och har tidigare varit biograf. Den gamla, stilfulla interiören med rejäla lampetter och medaljongtapeter är intakt och gav ytterligare en dimension till herr Kunegårds texter- Ett färgskiftande skuggspel på väggen. Till skillnad från mitt sällskap som jag gick dit med, så har jag lyssnat på honom tidigare. Men hans texter gjorde sig så mycket bättre live, musiken blev intensivare och textraderna mer brännande. I slutet fick Markus & Markus stående ovationer och jag klappade även glatt för arrangören, Markus Westberg. Min kusin, tillika grundare av Stella event som bjöd gänget på denna helkväll. En riktigt skön avslutning på en lång dag!

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0