Kaffetuppen

Ett helt underbart litet fik ligger en bit bortanför Borgholm på Öland. Du måste veta om det för att hitta dit, för färden går längs smala, slingriga vägar. Men det är väl värt resan…
 
 
Här kommer tuppen!
 
Jag som fullkomligt älskar burkar, klev efter jag hälsat på tuppen, rakt in i himmelriket!
 
Det är fler än bara jag som är svag för udda porslin
 
Hembakta kakor som både smakar och ser hembakta ut, samt en ätbar blomma på toppen.
 
Fågelhuset har fått påhälsning
 
Här finns plats för stora såväl som små
 
Spirande grönska, här i form av krasse som slingrar sig runt en gammal järnsäng 
 
Där man minst anade det stod ett litet stilleben
 
För att sammanfatta denna upplevelse: Skyltar i massor. En burksamling som får en att tro att man kommit till himlen. Gamla saker i en skön harmoni och en lummig och vildvuxen trädgård. Lägg sedan till små hembakta kakor, udda kaffekoppar och trevlig personal i tidstypiska klänningar. Hit är alla, och jag menar verkligen alla, välkomna. Precis de orden använde de, innan familjen släppte in min familjs lilla hundvalp. Den enda plats Raja inte fick tillträde till var kaféets kök. Det hör inte till vanligheterna och än ovanligare är det att höns och tuppar går runt och pickar på innergården.  Detta är ett varmt och hjärtligt kafé som gör skäl för sitt namn och hit vill jag minsann rekommendera alla att åka!

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0