Kandidatarbetet

Jag har suttit uppe i Lappland och fokuserat på mitt kandidatarbete, nu sitter jag i Skåne och filar på samma sak. Inga snöflingor virvlar utanför fönstret, istället skiner solen ute. Glashalkan som vi hade hemma har ersatts av bar asfalt. Nu är det verkligen vår! Och medan vårsolen skiner utanför fönstret så försöker jag fokusera på det som jag faktiskt behöver göra: Skriva rent. För det har varit väldigt roligt att intervjua, men oj så tråkigt det är att skriva rent! Ändå har jag ett fantastiskt frågeformulär. Jag har nämligen haft sådan tur att en handfull proffs har ställt upp och granskat mina frågor. Synat det i sömmarna innan jag fick genomföra två prov intervjuer, allt för att se så det var vattentätt. Självklart genomfördes några mindre finjusteringar, för mitt mål har varit att det skulle bli perfekt. Det är så himla värdefullt att kunna ställa alla frågor på en och samma gång, istället för att behöva ringa upp för att komplettera.  

 

Att pären sedan skulle vara så spännande det hade jag minsann inte gissat! Jag har än så länge kommit i kontakt med de mest fantastiska personer och historier! Eller vad sägs om att smussla ner potatis i handväskan vid ett utlandsbesök? Att äta två hekto potatis per dag, varje dag. Eller att uppfinna sin alldeles egna potatissättare?! Dessutom har jag spelat potatismemory, det ni!

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vad roligt det ska bli att läsa din kandidatuppsats! :)

2015-03-12 @ 19:22:45
URL: http://www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0