Hortikultur i fjällmiljö- Typexempel Potatisbacken

 

En av mina läsare frågade förvånat om jag fortfarande skriver på mitt kandidatarbete. Självklart är svaret på den frågan nej, det är publicerat i Epsilon och jag är sedan någon vecka tillbaks hemma i fjällvärlden igen.

 

 

För kandidatarbetet blev klart tillslut, även fast resan var både lång och kämpig. Men i mål kom jag, vilket jag är innerligt tacksam för. En bit av hortikulturen vid vägs början är fångad. Och det känns fortfarande helt overkligt, för jag har nog aldrig jobbat så hårt för något. Jag la ner både min själ och mitt hjärta i arbetet. Glöm slutövning i lumpen, att intervjua 21 personer, transkribera allt (vilket blev 146 sidor) och koka ner det samt skriva en litteraturstudie om potatis var maxat. Totalt 75 sidor agrarhistoria blev det...

 

”Wow, vilket tidsdokument!”

 

”Du skriver en hel lärobok: Allt du någonsin behöver veta om potatis!”

 

”Jag tror att du har missuppfattat något, det var inte dags för masteruppsatsen riktigt än!”

 

Trackback
RSS 2.0