Bland vaktlar och höns

Jag minns ur det var att springa ner till ladugården och hämta ägg. Tuppen var jag allt lite rädd för, men hönorna tyckte jag inte var lika farliga. Att plocka varma ägg från redet och sedan försiktigt, försiktigt bära dom upp till storstugan. Där mormor väntade med plättlagget. Det är ett litet kärt minne jag har. Så döm av min förvåning när jag kommer till min kursare och upptäcker att hon både har höns samt vaktlar!

 

 
Vaktlarnas ägg är inte alls stora, utan pytte små. Men väldigt vackra i all sin enkelhet.

 

 
Mille fleur hönorna med sina pampiga benbefjädringar har normalstora ägg. Varma ägg plockades in till köket och värmde gott i händerna, lite som rasnamnet som betyder Tusen blommor. Trädgårdsingenjörens hjärta smälte därmed litegrann. 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0