9 saker om mig själv

Jag trodde väldigt länge att trafikskyltarna som varnar för krokig väg faktiskt varnade för blixtnedslag! Jag trodde alltså på fullt allvar att någon räknat ut att chansen för att träffas av blixten var avsevärt mycket högre här än längs landets samtliga raksträckor!
 

Jag har gjort lumpen som insatssoldat med befattningen sjukvårdare vid Amfibieregementet (Amf1). Hade privilegiet att vara laddare av första kanon vid kronprinsessans bröllop, tomhylsan från det första skottet använder jag idag som blomvas.

 

När jag var sex år flög jag för första gången. Jag gjorde det själv, med en liten skylt runt halsen- Hela 120 mil ner till farmor och farfar. Mitt starkaste minne från den resan förutom flygplansstrul var farmors min när jag kom bärande på en papegoja som jag köpt på den öländska marknaden. Redan då satte jag mina nära och kära på prov.

 

Jag har bott på Island där jag bland annat red islandshäst och förlöste åtskilliga av de 1003 lamm som gården den våren tog emot. Ett lärorikt halvår på många sätt och vis.

 

Jag hoppades väldigt länge att jag skulle få ett brev från Hogwarts, men Harrys uggla, Hedvig dök till min stora besvikelse aldrig upp. Men det gick bra ändå och det blev först naturvetenskapsprogrammet i Arvidsjaur innan jag ett antal år senare började plugga till trädgårdsingenjör vid Sveriges Lantbruks Universitet.

 

Jag träffade Bruce Springsteen förra sommaren i dörren till gymmet. Jag hade bråttom och tyckte han stod i vägen, sedan är det väl ingen människa som har solglasögon på sig inne heller? Den dåvarande pojkvännen kved ljudligt när det stod klart vem jag mött där i hallen.

 

Jag ogillar kaktusar, för jag lyckas alltid vattna ihjäl dessa stickiga saker. Tacka vet jag Dr. Westerlund, min väldoftande pelargon och alla hans vänner!

 

Jag är en samlare. En riktig ekorre som samlar på det som är fint. Som burkar. Fina planscher. Tapeter och andra saker som slår an en sträng i mig.

 

Jag har en dröm att paddla runt Öland och Renata Chlumska har gett mig sin välsignelse. Den välsignelsen kan behövas, även fast jag inte tänkt paddla ens en bråkdel av vad hon gjort! Tills dess värmer jag upp med att vandra hela Kungsleden med min väninna och i slutet planerar vi att bestiga Kebne.

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vill gärna henka paddla runt Öland!:)

2014-12-06 @ 10:59:54
URL: http://www.lady-tramp.se
Postat av: Johanna

Jag vill gärna henka paddla runt Öland!:)

2014-12-06 @ 10:59:54
URL: http://www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0