Idéerna växer likt ogräs

Alnarp Community även kallat AC- Studenternas spirande paradis på campus.
Mitt lilla skötebarn som jag drivit ifrån lite nu när det är så mycket med min post som kassör i kåren.
Men när jag behöver landa så går jag dit och stoppar fingrarna i myllan. Påtar på, kanske planeterar lite eller sår. Förra veckan kom även Sydsvenskan förbi och hann fånga både mig och några av mina vänner på bild...
 
 
Jag, Matilda, Minna och Anton
 
Det roligaste med AC är att alla är välkomna, att alla kan vara där och påta!
 
I helgen när SLUSS (Sveriges LantbruksUniversitets Samlade Studentkårer) var på besök och jag hade en rundvandring på campus, så var Trädgårdslabbet med alla sina experiment samt så klart vår Community Garden det givna besöksmålet! Många frågor och funderingar och förhoppningsvis såddes något frö, för nej de andra hade inget som liknade vårt projekt på sitt campus. Det gjorde mig lite stolt i själen, att AC faktiskt klarat det. Även fast vi inte är framme än, så har vi kommit en bra bit påvägen och vi lär oss något för varje dag som går. Samtidigt som detta sker så spirar de gröna idéerna likt ogräset som väckts av solen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

du är så himla bäst!!!

2014-06-23 @ 19:14:06
URL: http://www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0