Att äta är att resa

Frida tipsade för ett tag sedan om vikten av att ha en fin pärm att förvara sina recept i. För är pärmen fin, så blir det genast lite roligare att laga mat. Det finns tusentals kokböcker, men inget slår din egna kokbok med handskrivna recept. Pärmen som vidgar ens vyer med nya koncept och smaker.
 
 

Foto: Pressbild Bookbinders design
 
Detta förde såklart mina tankar till ett av mina fortlöpande projekt som jag redan ägnat väldigt många timmar åt- Att göra en egen receptsamling. Inte bara en utan närmare bestämt två! Har sedan länge en bakbok, men efter att jag jobbat på en av Sveriges bästa krogar så insåg jag att den boken inte räckte för den utelämnade helt maten. Två pärmar senare har jag fyllt upp med mina egna recept så väl från vänner och bekanta samt från Farbror Elofs Skafferi.
 
 
 
.

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0