Växtmarknad i Åskilje

Jag har inte varit på mer än en handfull växtmarknader i mitt liv. En av de få som jag faktiskt besökt har varit i Alnarp och det för att växtstånden varit på själva campusområdet. Med tanke på hur mycket folk det finns i Skåne och hur många trädgårdsentusiaster där finns, så hade jag inte speciellt höga förväntningar på en växtmarknad mitt i den glest befolkade västerbottniska skogen. Men tji fick jag, för denna växtmarknad var något helt annat än vad jag tidigare varit med om! Dels är det ett litet mecka för alla oss som gillar växter, med löpmeter och åter löpmeter av intressanta plantor. Dessutom är det en sann kick för alla oss tävlingsmänniskor. För när startskottet väl går (bokstavligt talat) så kastar alla sig fram för att först hinna norpa åt sig den där go’ biten som man valt ut. De riktiga veteranerna hade till och med införskaffat kundkorgar!

 

 
 

Förutom växtmarknad så serverades det även en ljuvliga kakor som man kunde gå och mumsa på medan man tittade på utställningsträdgårdarna.

 
 
Ena bidraget såg ut som ovan
 
 Och ett annat bidrag såg ut så här
 
Medan ett annat bidrag såg ut som ovan.
Detta blev även vinnarbidraget!
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0