Den öländska skördefesten

Förrförra helgen var det skördefest på Öland. Tog med mig allt mitt tentaplugg och begav mig mot solen och vindarnas ö. Åkte över bron som för mig symboliserar sommar och frihet. Kramade farmor och Aiwest. Åt god mat på Skeppargården. Tittade på konst. Loppade vintageklänningar och skolplanscher. Var på filmvisning av Skumtimmen*.  Dansade regndansen i en rosig vintageklänning under dubbla regnbågar. Njöt av livet och tentapluggade lite däremellan. Sedan var långhelgen slut och då hade jag plötsligt så mycket saker att jag fick skjuts tillbaks till Malmö! 

 

Växtfysiologi
 
Ölandsbron
Fina Skeppargården
 
 
Mina fynd
 
 
 Dubbla regnbågar sägs ge lycka...
 
 
Avresedag
 
Inte en bilutflykt utan en picknick!
 Och ska det va så ska det! Duk, keramikkoppar och matiga mackor...
 
 
* Delar av filmen har spelats in i Smithshåla, en plats strax intill Skeppargården.  Dessutom så var det fint att se filmen med några som verkligen kan sitt Öland och kan säga exakt var det utspelar sig. Som att Stenvik egentligen heter Djupvik, vilket ligger drygt två mil norr om Borgholm.  Att dagen de spelade in regnscenerna så var det strålande sol och klarblå himmel, medan dagen därpå var skyfall.
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0