Vårens ankomst

Så var det plötsligt fredag, vette sjutton vart dagarna har tagit vägen. Eller jo i måndags så simmade jag in dagen i simhallen och avslutade den i stallet med Rebecca. Underbara stall. Platsen där mitt hjärta slår volter av lycka och jag bara kan glömma allt runt omkring för en stund.

I tisdags var det Tisdagsfik och mitt bidrag var chokladfjärilar. Resterna som blev över vid utstansningen skickades runt under glada hejarop under morgonföreläsningen och höjde där med blodsockernivåerna rejält hos de som vågade sig på att smaka förståss. Skeptikerna trodde närmligen att det var någon typ av jordprov som cirkulerade. Där på kvällen blev det en väldigt sen men värmande middag hos Sebastian innan där det blev kärleksmumstillverkling så att det stod härligt till. Det blev så sent att mina bussar hann sluta gå och istället blev det så att jag åkte över till den Jeppsonska lyan. Det blev inte så mycket sovande för våran del för vi drack mest te och tjattrade samtidigt som vi njöt av alla de ljus som Becca stämmningsfullt nog fyllt rummet med.


Beccas fina tavla

 

 I onsdags hade vi i Alnarp Community Design på plats och hade äran att få besök av Peter Linder en oerhört kunnig man inom allt som har med växter att göra. Solen sken, idéerna flödade och hela projektet tog ett stort steg framåt. Kärleksmumsen blev även de succé, men så odlar vi också gemenskap!

 

Igår lekte jag med jord och kände mig som ett riktigt dagisbarn. Ett väldigt tidigt dagisbarn, eftersom jag var hela 75 minuter för tidig till jordlaborationen eftersom jag inte hade tittat på schemat! Nåja, det är bra mycket bättre att vara förtidig än sen. Skillnaden mellan ett dagisbarn och mig igår kan väl vara att jag aldrig funderade så mycket kring kornstorlekar eller mätte tjockleken på lerorna som jag lekte med som barn.

Sedan igår kväll var det tacomiddag och musikquiz på pabben, allt med spanska influenser. Mina vänner fick en lång natt, medan jag själv cyklade hemåt för att möta upp min bror som kom på ett spontant besök. Gissa om han blev positivt överraskad när han insåg att det vankades nybakt bröd där på kvällskvisten!

 

Imorse åkte bror och jag cyklade till universitetet i full blåst. Av någon anledning har jag alltid motvind när jag cyklar till eller ifrån uni. men tröstar mig med att det är så mycket bättre träning! Solen har dock känt för att lysa idag och fåglarna har sjungit i kör.  Våren har med andra ord anlänt och det syntes inte minst på raddan av studenter som stod uppradade längs solväggarna kring universitetet. Nu söprlar jag kaffe och äter jordnötssmör (min nya upptäckt och last), laddar inför ett löppass i solen och ska sedan försöka läsa lite innan mina nästa gäster dyker upp. Eva och Sara anländer nämligen från Götet ikväll och det ska bli så sjukt roligt att få hit dem! Längtar verkligen och ser fram emot att avsluta denna hektiska, men mycket trevliga vecka med ännu mer upptåg! Det får mig om inte annat på andra tankar, vilket är ganska behövligt.


Kommentarer
Postat av: Josefine Svärd

Hej! Måste bara säga att jag fastnade vi din blogg när jag hittade den, hur mysig som helst!
Skulle du vilja göra ett bloglovinbyte med mig..?

2013-03-04 @ 12:31:43
URL: http://josefinesvard.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Javisst, fågelkvitter är ett bra vårtecken!
Vad fint att höra, underbart med fina vänner som ställer upp i vått och torrt och som verkligen månar om en!

Verkligen bra, är helt på vad du menar med våfflesöndagar! Bra som du säger att samla alla, man hinner ju inte alltid träffa alla titt som tätt. Haha tänkte faktiskt liknande fast om min födelsedag i slutet på månaden, så praktiskt att samla alla fina på en gång!=)

Se där, ja så kan det ju också vara=) Hur som var det retrofint med Heinzburkarna i fönstret=)

Tack, tack! Jag önskar också att mars bjuder på fler friskhetsdagar. Helgen har varit lugn och bra och känner mig lite bättre faktiskt skönt nog.

Vilken vecka du haft, låter som många härliga upplevelser i vardagen!=) Så fint.
Kram

2013-03-04 @ 13:52:06
URL: http://elephantzoul.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0