Sveriges åttonde underverk

Ja mycket är jag då beredd på i dessa tider, men något som jag definitivt inte hade väntat mig var att plötsligt titta upp på en föreläsning som handlar om klimatologi och upptäcka att ”min” kära moränbacke tornar upp sig! Jag syftar så klart på Potatisbacken i Ammarnäs, byn där jag har mina rötter. Var dock tvungen att tillägga att den inte kallas för kulle uppe hos oss, utan att den kort och gott heter Potatisbacken. Men först var jag så klart bara tvungen att ta en bild för att föreviga ögonblicket!

 

Så det var nog den roligaste händelsen och mitt hjärta började definitivt banka lite snabbare när jag såg bilder hemifrån! Tänk hemma är det ju riktig vinter…


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0