Herr Heinz och hans bönor

Man tager vad man haver sa Kajsa Varg och eftersom jag gjorde chili och i samma veva fick ett gäng sticklingar så fick konservburkarna agera krukor. Det ser lite festligt ut tycker jag och ler snett åt min kombination- Herr Heinz konserver och det lilla gröna som sticker upp.

 

 

Sticklingarna är Crassula ovata (Paradisträd) som Totte tog med sig till universitetet här i veckan. Det är det som är det fina med att gå odling, plötsligt kommer någon med en växt som de beskärt kvällen innan och undrar om någon vill ha! Jag menar på hur många universitet händer det?! Tja, på Alnarp gör det! I alla fall i min klass och jag är så oerhört glad att jag har så otroligt fina klasskamrater! Nästan alla är som små solstrålar och jag är glad åt varje solstråle som omger mig!

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0