Adventspyssel

Första adventshelgen slog jag in alla julklappar. Andra adventshelgen så knåpade jag ihop en hel massa julkort. Jag hann med att pyssla ihop fjorton stycken, innan D tillslut lyckades hejda mig. Hade jag mån tro tänkt på att jag behövde frimärken till alla...?!

 

Första adventspysslet blev att slå in julklapparna
 
Andra advent stod julkorten på tur
 
 

Så efter att ha uppfyllt årets frimärksbudget, av misstag gnuggat in nästippen med bläck (och därmed gjort en modern tappning på Rudolf med röda mulen) samt druckit julte så att det nästan kommit ut ur öronen så svidade jag om och gick på hedersledamot middag. Hur jag hamnade där är en helt annan historia, men skoj var det och sjunga kunde minsann sällskapet! Allra nöjdast var så klart norrlänningen när vi sjöng ”Se det snöar” och Sven som vid det laget hade lugnat ner sig lite, tillät att ett tunt snölager lade sig ute i Alnarpsparken. Den tredje advent blev lite mindre glamourös, jag har tentatpluggat, läst vetenskapliga artiklar och druckit ohyggliga mängder kaffe. Snart ska jag dessutom tvätta!

 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0