Tyst som i graven

Min ofrivilliga tystnad besror på att internet och jag inte är allra bästa vänner. Dock så tänkte jag göra en liten update med det som hänt sedan sist...
 
 
Förra helgen höststädade jag och Bodil kolonilotten. Plockade ner äpplena från äppelträdet. Rensade ogräs och handklippte gräsmattan för sista gången för i år. Det sistnämnda kändes löjligt absurt för en norrlänning som jag. Där jag kommer ifrån skottar man snö, inte kör runt med gräsklipparen! Men så är jag också i Skåneland nu....
 
Årets sista skörd bestod av pumpa och äpplen...
 
 
Pumpan blev till en ljuslykta till barnens stora glädje
 
Vi bakade också bullar i stora lass eftersom  en viss frökens gymnastikklubb hade tävling. 
Stora som små var med vid bordet när härliga kanelbullar blev till där i Malmö.
 

Kommentarer
Postat av: a Lady & a Tramp

tack för en trevlig helg!! kram!

2012-11-03 @ 14:10:11
URL: http://www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0