Underbara helgdagar

Min långhelg har varit helt underbar med massor av samkväm som Malvina skulle ha sagt…

 

På fredagen efter tvättberg och städning plöjts igenom så tog P med mig ut på en flott restaurang. En trerätters till oss var blev det och på mina tallrikar och fat låg det först musslor, sedan grillad lammfilé och så slutligen choklad fondant till dessert. Kan förresten tipsa om ännu ett Zinfandel vin- Turning Leafs som är otroligt gott till lamm!

 

Dessert på Ottomania

 

Lördag var resdag för P och jag själv åkte till Sara där det bjöds på brunch med tjejerna. Förbrände kanske en och annan spenatpannkaka senare när vi gick till badet och simmade. Avrundade med lite bubbelpool innan jag kilade till nästa event som var KALAS-föreläsningen. När jag lärt mig hur man springer rätt i praktiken, slog jag följe med Elias bort till Mattias där det bjöds på god middag. Även Christoffer var med oss när kvällen blev natt och sedan morgon. Tiden går nämligen fort när spel, mat och film florerar!

 

Mästerkatten blev det att vi såg. Bild lånad

 

Någon timma senare var jag hos Elin och bar flyttkartonger innan jag snörde på mig bekvämare skor och hakade på Elias på utflykt upp på berget. Som att inte sola i linne uppe på ett berg var nog denna söndag, så avslutades den nästan ännu bättre vid ett fullsatt bord hemma hos Per, Elias och Malvina som hade bjudit in gäster på våffelmiddag.

 

Våfflor i stora lass blev det igår!

 

En otroligt fin helg som stod i skarp kontrast till förra helgen som var en riktig jobba-sova-helg!

 


Kommentarer
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Låter som du hunnit med massor i helgen, både roliga och välbehövliga saker! Härligt med en aktiv helg :D Hoppas jag får till en våffelbrunch imorgon!

sv: Jo det har du så rätt i, livet är minst sagt intressant att skriva om nu också. Men det liksom rann ut i sanden att skriva dagbok, skrev mer och mer sällan så jag la ner det faktiskt. Har inte fått motivationen än heller :)

2012-03-27 @ 09:46:55
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Tessie

Super smarrigt!! :)



Sv;

Min helg var blandade känslor. Men i slutändan var den rätt bra! :)

Kram

2012-03-27 @ 13:47:50
URL: http://curves4all.wordpress.com/
Postat av: a Lady & a Tramp

men jösses vilken härlig helg du haft! Ge mig!!

2012-03-28 @ 08:20:10
URL: http://http:/www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0