Det syrliga begäret

Har lagat lemon curd för första gången i mitt liv och förundras över att jag aldrig tidigare gjort det. Dels för att det är busenkelt men också för att det är så fasligt gott! Tänk citronfromage fast utan tillsatser och konserveringsmedel. Skulle lugnt ha kunna sätta i mig hela burken själv!

 

 

Dock sparades det mesta och hamnade på en tårta som fina vännen ska få idag. Var dock lite velig vems födelse jag egentligen skulle vara med och fira, eftersom både Elias och Adam fyller år idag! Två födelsedagsfester, samma klockslag men på varsin sida om stan! Men jag bestämde mig så för att fira den förstnämnda och bakade tårta hela gårkvällen. En sommardröm som är helt mjölkfri blev det, för jag är av den åsikt att det är fint om födelsedagsbarnet också kan få smaka. Men bilden på den kreationen kommer imorgon! Nu, ha en fin lördag!

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella

SV: Ja, det är faktiskt sant! Så klokt.

Tack för dina fina tips!=)

Yoga kanske inte hade varit så dumt nu. Jag har varit på en del yogapass förut men det var länge sen nu. och ibland gör jag lite hemma nu.

Nu blir det lugnare i skolan o jag är så tacksam för det!



Precis, att unga personer dör är som extra tungt. Är man gammal har man förhoppningsvis haft ett långt o trivsamt liv.



Fågelkvitter är underbart! Känslan av att vi går mot ljusare tider är så härlig att det spritter i kroppen ja=)



Vad roligt, då ska jag faktiskt spana på det vinet nästa gång jag är på systemet!



Exakt, att umgås med fina vänner trots att filmen el mello inte är särskilt tilltalande är rätt trevligt ändå. Om inte annat kan man skratta åt den tokiga låten i melodifestivalen;)



Fint att hälsa på lillebroren. Vad hittade ni på?

Här blir det nog lugn kväll, har promenerat på isen idag o det var så skönt.

Hoppas du får en fin helg!

2012-03-03 @ 18:03:35
URL: http://elephantzoul.blogg.se/
Postat av: Rinki

Håller med om att Lemon Curd verkligen är gott, jag gjorde det första gången när jag skulle testa att göra en Lemon Meringue Pie till min och sambons 2-årsdag :) här kan du se en bild: http://rhulth.wordpress.com/2012/01/17/2-years/



Tycker dock att det är lite för maffigt att äta bara som det är, men det kan vara gott att bre ett tunnt lager på hemmagjorda scones!



Din vän kommer nog att bli superglad för tårtan, vem skulle inte bli det <3.



Sv: Ja, det är rätt kul att man firade namnsdagar förr, att det liksom var personligt och viktigt att man fick det namnet man fått på något sätt.



Till sommaren ska jag plantera ut lite kryddor i balkonglådorna tänkte jag ^^ det är alltid roligt. Har en planta rosmarin som stått sig superlänge nu!



Jag ändrade om lite, så mitt presentkort räcker nog till alla böcker nu :) har inte köpt dem än dock. Har inte jättemycket plats för alla böcker här heller, så jag får se ifall jag ska fixa till lite i rummet först så att jag får plats.



Järnladyn vill jag verkligen se, har presentkort på SF också som jag har haft ett tag med inte använt, så det kan nog komma till användning! Dock så bor jag än bit från stan, så det är alltid det där ifall man orkar ;). Nu är ju foten rätt så paj så får väl bli när den blivit bättre.



Jag har mest tagit det lugnt idag också eftersom jag inte kan röra mig vidare mycket annat än lite i lägenheten och sådär, inga längre sträckor. Sedan så har jag läst lite kurslitteratur.



Hoppas att du får en underbar kväll nu!



Kram på dig!

2012-03-03 @ 18:32:51
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Så roligt att du gjort en egen lemoncurd, det är ju så gott att ha i tårtor och annat :D

Tack snälla, vad kul att du tycker att mina bilder är fina men som du säger är det alltid kul att utvecklas :)

2012-03-04 @ 11:17:54
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Marléne

Sååå glad jag blir att du gjort en tårta till Elias, jag var lite orolig att han skulle bli utan ;) Väntar med spänning att få se bilder på det färdiga resultatet :) Hoppas ni fick en underbar kväll. Kram till dig :)

2012-03-05 @ 16:58:27

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0