Studentens lyckliga dagar

Idag är det prick fem år sedan jag tog studenten!

Ett halv decennium har gått sedan jag kastade studentmössan i luften.

Lång tid har passerat förbi, men så har jag också hunnit med en hel del:

 

 

Jobbat fem månader som häst- och barnflicka på Island.

Blivit fristående hudvårdskonsulent inom Mary Kay

Pluggat strökurser i bl.a. webbdesign

Gjort lumpen som insatssoldat vid Amf1

Pluggat till bartender i Barcelona

Tågluffat genom Europa

Blivit krönikör för Lokaltidningen Västerbotten

 

Det är några av alla de saker som jag har hunnit med under dessa fem år. År som har sprungit förbi fruktansvärt snabbt och som har varit grymt roliga. Dock så känner jag nu att det är dags för mig att börja utbilda mig på riktigt och bestämma mig för ”vad jag ska bli när jag blir stor”. Hoppas därför på ett positivt antagningsbesked, för nu känner jag hur det kliar i fingrarna efter att få sätta fart!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Rinki

Jag håller tummarna för ditt antagningsbesked håller hårt, vad är det du har sökt för något?



Det är läskigt att tiden går så snabbt, det var sex år sedan jag tog studenten och på ett sätt känns det som att enormt mycket har hänt, men på samma gång känns det som att jag inte har hunnit med eller lyckats med så himla mycket...



Sv: Tack, jag är glad över att jag behärskar instrument och sång, vet inte hur jag skulle överleva utan sång - det är som en del av mig. Även om jag ännu är för blyg att dela med mig av det ^^, så bra tror jag inte att jag är.



Jag håller med dig fullständigt, alla borde få chansen att njuta av god mat och slippa må pyton efteråt! Men som sagt, det är sådant man får jobba på, vilket dessvärre är svårt i den mediala världen vi lever i, men det är bara att pusha på och försöka uppmuntra varandra.



Tack för komplimangen angående naglarna, kul att du gillade det. Hur ser din helg ut?



Kram på dig!

2012-06-08 @ 23:34:40
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Så kul att du också tog studenten 2007, visst har man hunnit med mycket under dessa 5 åren. Själv har man tagit körkortet, haft två mindre jobb, ett jobb där jag blev biträdande butikschef, jobb på kryssningsfartyg och snart blir man mamma :D

Ja men visst är det härligt att fynda så. Det är ju som med t ex kosta boda-glas som kostar massor i Cerverabutiker runt om i landet men i fabriksbutiker ligger på ett betydligt billigare pris!

Tack fina du, hoppas din helg också varit kanon!

2012-06-10 @ 11:33:26
URL: http://fikamed.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0