Mumintrollen tittar in

Älskar mumintrollen. Kan erkänna att jag tyckte att vissa filurer var lite läskiga när jag var liten, men de flesta var söta. Speciellt lilla My och Mumin mamman gillade jag. Nu tycker jag alla är fina. Anledningen varför jag åkte till designhuvudstaden Helsingfors, förutom för att jobba och träffa släktingar var för att spana efter muminmuggar. Har nämligen hört ett rykte om att de är billigare i Finland och det var ju tvunget att kontrolleras...

 

 

Ryktet stämde och jag fick fler än en mugg med mig hem. Närmare bestämt sju stycken! Så nu har jag sammanlagt åtta, eftersom jag fick en röd av lillebror min. Tyvärr är det nu så att mitt porslinsskåp är mindre än litet och mina pryttlar tar upp i princip all plats, så nu har P satt upp köpstopp. Ingen ska visst behöva stryka med av att öppna skåpluckorna…

 


Kommentarer
Postat av: Rinki

Vilka fina muggar, verkligen! Jag älskar Mumin, de är så himla härliga. Dock så var jag, precis som du, också rädd när jag var yngre. I alla fall vissa avsnitt, typ dem när Morran är med.

Sv: Tack, roligt att du gillade idén med mina tre ting, dags för nytt inlägg med sådant igen.

Nej, precis det är väldigt viktigt att inte trivialisera på det sättet som många dessvärre gör. Det jag menade var självklart att det är de vuxna som borde ta tag i detta, inte barnen själva. Barnen förtjänar att någon lyssnar på dem och inte bara säger "äsch, sånt händer, de retas bara lite", för det är inte okej.

Hur är det med dig nu? Du skrev att du kände dig lite krasslig senast, hoppas att det är bättre nu.

Kram

2012-06-20 @ 23:26:20
URL: http://rhulth.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0