Rent mjöl i påsen

 Testade tidigare att baka surdegsbröd, men enligt mig blev det inget vidare. P mumsade dock i sig det. Men  jag var något mer kritisk och tyckte att jag misslyckats. Men skam den som ger sig! Så nu försöker jag igen och har denna gång använt mig av Salta Kvarns ekologiska mjöl. Det eftersom söndagens sommarpratare Boudet betonat vikten av ett riktigt bra mjöl. Testar denna gång att göra en grund på störst del vetemjöl, eftersom det där ryktet om att det är svårt att misslyckas med rågmjöl visst var falskt. Jag lyckades i alla fall med att misslyckats.

 

 

Så nu testar jag med vetemjöl. I en lägenhet som har stängbara fönster. Och surdegsgrunden har fått flytta in i en vinkupa. Saknade en tillräckligt stor glasburk, så en vinkupa fick rycka ut. Kanske gör all denna komfort sitt till och att det börjar bubbla i glaset. För om allt går vägen så ska den matas ikväll...

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Vilken lyx-surdeg som får växa och gro i en vinkupa ;) Smart att ta till med det om man inte har något annat! Hoppas det blir bättre surdegsbröd denna gången med ett bättre mjöl. Bra råvaror är ju verkligen a och o i bakning och matlagning! :)
Tusen tack för gratulationen! Hon är verkligen underbar vår lilla prinsessa :D Hon ska få heta Elsa!
Hoppas allt är bra med dig! Kramar

2012-07-19 @ 17:14:37
URL: http://fikamed.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0