Kira

Det pirrar lite i maggropen, så där som det gjorde när man var liten och fyllde år och låg i sängen och väntade på att familjen skulle komma in och sjunga. Den barnsliga glädjen, bubblar i mig likt sockerdrickan som Pippi har i sitt ihåliga träd.
 
 
 
Bild lånad av Elias- Kiras ägare och fotografen bakom bilden
 
 
Jag har nu redan fyllt år. Jag ligger inte i sägen och bubbelvattnat som står på mitt skrivbord är det närmsta läsk jag kan komma. Lägg sedan till total avsaknad på ihåliga träd. Men man kan ändå känna så här. För nu är det nämligen så att fina Kira ska komma på besök! Har inte haft hundkontakt på evigheter och jag saknar mina fyrbenta vänner något oerhört. Så förstå glädjen och överraskningen som kommer av att bli tillfrågad om att vara hundvakt, för Kira av alla hundar är i stan! Så idag efter jobbet får jag med mig en lurvig liten tjej i koppel och vi ska leka med bollar, pinnar och allt annat som är kastbart hela kvällen. För det finns inget som heter ”ledighet för kel med hund” och jag har inga barn så det kan bli lite suspekt om jag tar ut föräldraledighet. Ej heller tyckte chefen att det var någon strålande idé att ge sommarvikarien befogenheten att ta med en hund in på det djurfria företaget (jag var dock tvungen att försiktigt höra mig för). Så imogon måste jag lämna tillbaks henne, om vi inte fortfarande är kvar i skogen och leker vill säga...

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0