I nationens intresse


I förrgår bjöd P mig på bio. Såg Hamilton, vilket P var bra nog mer exalterad över än mig. Till att börja med i alla fall. För efteråt var båda eniga om att det var en av de absolut bästa svenska filmerna- någonsin! Persbrandt spelar Guilloufiguren Carl Hamilton med bravur.




 

Så jag fick erkänna i slutet av filmen att den var riktigt, riktigt bra. Sedan var stridsbåtarna vid Berga var för oss båda riktig nostalgi efter ett år som insatssoldater på stället. Hur som så rekommenderas denna film starkt, även för er som inte gjort militärtjänst eller haft kurser i självförsvar, utan helt enkelt bara är sugna på en bra svensk film. Eller kanske allra helst för er som hävdar att Sverige inte längre producerar riktigt bra film (jag erkänner att jag tillhört denna skara).  Så två ord få avsluta denna harang av meningar- SE DEN!

 


Kommentarer
Postat av: Ida

funderar på att se den, flera har sagt att den är bra och så har han som sjunger i mtit favoritband sjungt en låt i en den här filmen eller ngt sånt :)

2012-01-21 @ 14:19:56
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: Ida

sv: jo det gör jag :)

2012-01-21 @ 14:48:45
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: Gabriella

SV: Åh tack ska du ha!

Det ska nog ge med sig, men tar visst lite tid.

Ja, så tror jag också. När jag ser trasmattor o blir alldeles varm inuti tänker jag direkt på min mormor som brukade göra egna=)

Vad roligt! Jag har själv länge tänkt köpa en fin tekanna men inte hittat nån än som känns rätt hihi.

Ah, okej. Vad kul att du gillade Hamilton-filmen! Två av mina kompisar har sett den o de tyckte också den var riktigt bra. Får kanske dra med min sambo o se den för han tycker oftast att svenska filmer är inte av den bättre sorten (måste erkänna att även jag kan vara skeptisk till svensk film) ;)

2012-01-22 @ 20:25:36
URL: http://elephantzoul.blogg.se/
Postat av: Mary

sv; Vad kul att du hittade hit, hoppas du kommer fler gånger! Betyder mkt att jag nådde fram till dig, ta vara på ditt liv..du har bara ett! Kram

2012-01-23 @ 18:48:31
URL: http://madebymaryblogg.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0