Gör din egen almanacka

När jag var liten hade vi alltid en klassvärd varje vecka, denna person hade säkert flera uppgifter. Men den enda jag kommer ihåg är att man fick riva bort ett blad från almanackan varje dag. Som jag längtade efter att det skulle bli min tur att riva bort de små bladen! Så förstå min lycka när jag stöter på en liknande almanacka på en bokhandel här i stan! Den har dock blivit liggandes ett litet tag, men så hittade jag den nu i helgen och pysslade snabbt ihop en baksida.

 

 

Det enda som behövdes var lite hård papp, ett limstift, ett ark fint papper samt några duttar superlim för att få almanackan att fästa i kartongen.  Samt en spik så klart, för att få almanackan att fästa på väggen. Så nu kanske jag slutar vara så dagavill och kommer ihåg vad det är för dag!

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0