Forskaren som sprängde gränserna

Vinter är te-drickar-tid om något och vad passar då bättre än att införskaffa sig en ny kopp? Hittade denna för en tjuga idag och eftersom jag är svag för rosor fick den följa med hem...

 

 

 

 

Svängde även förbi biblioteket, platsen där man har suttit timmar och läst genom åren och hittade Marie Curie! Forskaren som sprängde gränserna och som vigde sitt liv åt sitt arbete. Ihärdigt kämpandes trots faran som arbetet i sig medförde med allt det radioaktiva, vilket hon också fick nobelpriset för både en och två gånger innan jobbet så småningom tog hennes liv. En fantastisk kvinna har jag alltid tyckt och ett tag fantiserade jag i hemlighet under kemilektionerna att bli som hon. Den drömmen må ha försvunnit, men inte fascinationen för hennes verk, vilket gör att jag nu ska sätta tänderna i denna tegelsten till biografi.

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella

SV: Hihi nämen se där!

Underbar kopp, så söt!

Gillar sådana härliga fynd för nästan inga pengar alls.

Vad trist att du blev sjuk! 40graders feber lät inte som nån höjdare. Hoppas det vänder snarast, krya på dig!

2012-01-13 @ 23:05:36
URL: http://elephantzoul.blogg.se/
Postat av: Mikaela

aahh vilken fin kopp!!!

2012-01-14 @ 21:04:53
URL: http://mikaelafranssons.blogg.se/
Postat av: a Lady & a Tramp

härligt du fått ordning, när får man se lite bilder från lgh?! =)

2012-01-21 @ 10:33:54
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0