Superwoman

Igår blev finaste mormor gammal, fast det tycker inte hon själv. Hela nittio år har hon levt och fler planerar hon att det ska bli!  För som hon sa efter jag sjungit klart på andra sidan luren, ”Jag känner mig inte ett dugg gammal! Siffrorna måste rimligtvis ha blivit fel, men av allt ståhej att döma så är de kanske rätt ändå…”(det röda boningshuset var mer än välfyllt igår av gratulanter).

 

Det är så himla fint att höra att bara för att man är nittio fyllda så har man inte än börjat klassa sig själv som gammal, för inte förrän man är hundra så är man gammal! Vilket är ganska roande när man tänker på småbarns syn på ålder, där jag borde befinna mig någonstans på stenåldern med mina tjugotre år. Men så växer barnet och denna gräns flyttas. Jag antar att denna gräns fortsätter att flyttas fram allt eftersom man blir äldre. Så för en nittioåring så är inte nittio gammalt, utan det är tio år bort!

 

 

Oavsett ålder så är denna otroliga kvinna världens bästa mor, mormor och mormorsmor! För hon lyssnar och ger kloka råd. Ser till att man inte glömt något. Att man är klädd ordentligt.  Att man aldrig är hungrig (då kommer plättpannan snabbt fram). Momme ser till att det logistiska flyter på där i bakgrunden och det har hon alltid gjort. Hon har i alla tider fått hjulet att snurra och klarat av att rodda familj, bondgård och allt därikring. En riktig superkvinna med andra ord! Vill du läsa mer om denna superkvinna så tycker jag att ni ska kika in HÄR. Hoppas att du får en fin söndag!

 


Kommentarer
Postat av: a Lady & a Tramp

åh, vad fint du skriver! och vackraste bilden!!

Den tar jag direkt hem till min egen dator! =)

ha en fin söndag! kram

2012-02-19 @ 11:58:08
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com
Postat av: Anonym

och tack för länken!

Det drösar in folk från din sida just nu ;)

(i våra mått. typ 7)

2012-02-19 @ 18:43:51
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com
Postat av: Junitjej

Vilken söt mormor!

2012-02-20 @ 18:14:59
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Marléne

Jo, finaste Elna var så otroligt vacker på sin stora dag. Massor med folk i lilla köket, men finns det hjärterum så finns det stjärterum ;)

Tittade in idag också och hela huset luktade blommor :) Där bland alla blommor satt hon och njöt, lika positiv och glad som alltid.

Kram till dig :)

2012-02-21 @ 21:10:01

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0