Det blev en prinsessa!

Sverige har fått en liten prinsessa! Så himla roligt att Viktoria fick ett barn och att förlossningen gick bra. Samt att det blev en flicka!!! Dock har varken namn eller bild på kungabarnet släppts än, så jag ger istället en bild från Kungsholmen där salutskjutningen ägde rum. Dock är detta från bröllopet, men det ger ändå inblick hur en salutskjutning ser ut och hur omgivningarna är.

 

Bild från övningen innan vi bytte om till M87 ("finkläderna"). Jag är ett huvud kortare än alla andra och tjej, så jag är ganska svår att missa på den här bilden.

 

Salutskjutningen som gjordes idag på platsen som visas ovan, väckte en hel del minnen, för jag tycker inte det var länge sedan hon gifte sig och jag var laddare av första kanon! För att förtydliga- Jag har slutat inom försvarsmakten och var INTE med idag, tyvärr!

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0