Annedals Gårdsbutik

I veckan var min klass på studiebesök ute i den skånska möllan, vi var på Annedals Gård närmare bestämt. Vilket var underbart i dubbel bemärkelse! Dels var det härligt att komma ut på landet och andas hög, klar luft. Sedan var miljön med gården och allt som hörde till så himla fint, att både jag och Sofia tyckte att det kändes som att komma hem. Kanske var det också därför som jag hastigt och lustigt också sökte sommarjobb där, för att få vara en del av allt detta fina. Om du nu inte tror mig, så titta på mina bilder här nedan och du kommer nog att förstå varför jag föll så handlöst för stället!

 

Växter är det första man möts av när man kliver över tröskeln

 

Charmig lokal som tidigare var ett stall

 

Färgprakt i rejäla trälådor
 
 

Äppelmusten smakade ska ni tro!

 

Fast mest älskade jag nog lådorna

 

eller färgprakten av allt ätbart som fanns
 
Sedan var det dags att gå och även
fast jag nyss har lämnat stället så jag vill redan tillbaks!
 
 

Kommentarer
Postat av: yasmine modell mamma och fru

ha en bra dag
kram

2012-12-16 @ 13:21:18
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Gabriella

Tittar in för att önska dig en riktigt God Jul! Hoppas du får en härlig julhelg med god mat, avkoppling och umgås med nära och kära!
Kram

2012-12-23 @ 22:53:11
URL: http://elephantzoul.blogg.se
Postat av: Rinki

Hej Lizzie,

det ser ut som att du hade det väldigt trevligt och det såg sådär härligt lantligt och mysigt ut.

Sv: Jag har absolut gillat tanken på jul, men tror ärligt talat att jag har gillat tanken på att se fram emot det, mer än vad jag faktiskt njutit. Har fortfarande ungefär en vecka kvar på mitt jullov, borde njuta mer, men det känns som att tiden inte räcker till. För å ena sidan vill jag bara få slappa, vilket är i princip det som jag har gjort. Samtidigt som jag vill orka göra saker också...hm, dagens I-landsproblem.

Kan tänka mig att det vinet passar till grönmögelost, dessvärre kan jag inte äta ost då jag är laktosintolerant. Du får njuta av den combon åt mig ;).

Den andra tentan fick jag faktiskt svar på för inte så länge sedan, fick ett C så det kändes helt okej, med tanke på att den kändes så vag och luddig. Både innan, under och efter. Jag hoppas att dina tentor efter jul kommer att gå bra, jag har själv en tenta som kommer efter jul :/. Älskar kursen, känner mig bara inte vidare peppad på plugg nu, vill få ta det lugnt minst ett par veckor till :P.

Gott Nytt får jag väl säga, att skriva God Jul är ju lite försent, men jag hoppas att du hade en mysig jul!

Kram på dig Lizzie!

2012-12-29 @ 01:26:23
URL: http://rhulth.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0