Påsk i Ammarnäs

Jag är hemma. Ockra var överallt och skulle slicka mig och innuti hjärtat kände jag mig lika dant. Inte att jag ville slicka hela världen, utan mer att jag var så oerhört glad över att vara hemma. Blir så tydligt också när jag kommer hem vart mitt hjärta egentligen finns, det är bara mina skor som är stationerade nere i Göteborg.

 

Det är underbart att vara tillbaks hemma igen. Det är inte direkt supervarmt och snön ligger självklart kvar men det är så det ska vara den här tiden, det är ju vårvinter för sjutton! Det är synonymt med skid- och skoterutflykter, ridturer i skogen, påskmiddag i stugan med släkten och sist men inte minst att gräva en solgrop och slå sig ner på ett renskinn med en bra bok. Vårvinter är det här i norrland, men i Göteborg är det ordentlig vår. Det har blommat ett bra tag nu i Göteborgs rabatter, här syns inte ens blombänkarna eftersom de är begravda under all snö. Nu är jag som sagt hemma och ska bara njuta av att umgås med mina nära och kära samt skriva en ny krönika.

 

En påsklilja från rabatterna utanför mitt göteborgsfönster

 

GLAD PÅSK!

 


Kommentarer
Postat av: Tessie

Sv;

Hejsan!

Åhh, vad kul du gillade dom :)

Jag hade tänkt att ta 25kr för dom.

Jag gör dom på beställning, men just nu har jag slut på röd men ska införskaffa mig snart.

Om man inte vill ha dom i glitterpärls format! ;)



Tack!

2012-04-05 @ 14:00:22
URL: http://curves4all.wordpress.com/
Postat av: Rinki

Jättefint skrivet, jag kan inte riktigt känna igen mig i den känsla som du beskriver om ditt hem. Men jag känner absolut en viss "hemmakänsla" när jag åker till mina föräldrar, men jag tror att det mest handlar om att jag träffar mina föräldrar rätt ofta (även om det inte är hemma hos dem) samt att de "endast" bor ca. 2h ifrån mig. Så det är ingen större kontrast, däremot så kan jag känna att jag får den där känslan när jag har varit utomlands.



Fint uttryck, det där med vårvinter ;) inte hört tidigare tror jag, men det passar ju perfekt.



Sv: Ja, jag hade också gärna gått på den utställningen, den verkar väldigt spännande. Nej, jag vet faktiskt inte det, hon verkar rätt så ung...jag vet inte hur etablerad hon är, men uppenbarligen har ju det nått Sverige nu i alla fall, så man kan ju hålla tummarna. Jag tycker att det är synd att idealet ser ut som det gör just nu, att man ska väga mindre än en duvunge, som du skrev...men jag blir ändå påverkad, trots att jag är medveten om hur skeva dessa ideal ändå är :/ och det säger ju en del om hur starka dessa sociala normer är.



På samma gång kan jag ändå känna att om en stuntfilm är så bra att den vunnit en Oscar, även om de som röstade mest kände att det var banbrytande...så kanske den "säger" mycket mer än en talande film, eftersom man måste se till folks uttryck, kroppspråk och allting sådant. Intressant egentligen, potentiellt. Jag menar precis som att tar man bort ett sinne, så kan man höja något annat. Men ja, jag kommer nog att vänta på hyrfilmen ändå.



Hm, egentligen är jag en sådan som kommer ihåg, så det handlar nog mer om att jag inte är helt motiverad till att köpa det där mjölet ärligt talat. Inte för att jag inte vill baka, utan för att jag ändå är student och de där extra kronorna..ja, det låter löjligt eftersom jag ändå kan lägga dem på en chipspåse...men vanligt mjöl är ju något som jag lätt bakar med så det går ju åt, å andra sidan så kan ju grahamsmjölet få stå där ändå, det håller ju rätt länge. Men jag står alltid och velar och sedan blir det oftast inte av...pinsamt, men sant.



Jag ska till mina föräldrar imorgon kväll och äta tillsammans med dem, det ska bli mysigt! Egentligen brukar vi nog ses på påskafton, men i år passade det bäst såhär. Vi är nog inte så himla strikta på just påsktraditioner, mer roligt ifall det blir av :).



Kram på dig!

2012-04-05 @ 17:28:19
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Så mysigt att vara hemma över påsk, det gör så mycket för själen att få komma hem till familjen och njuta. Man får energi för flera veckor :D

ÅH va roligt att du gjort din GMU här i stan! Då förstår jag att du kan sakna Glassiären under varma sommardagar, håller med om att de har den bästa glassen :D

2012-04-06 @ 15:32:11
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Gabriella

SV: Åh jag med, min favorit är också de ljusrosa mårbacka. Fint med andra pelargonsorter också, finns mycket fint i blomsfären=)



Tack ska du ha! Ja precis, trots stress så fick jag ändå ihop det med nöd o näppe i lördags så bara det var en hit. Haha stämmer så väl det, godsaker passar in allt som oftast=)



Jag tycker också brödbak är terapi! Så härligt att börja morgonen med att baka. Jobba med händerna, ha musik i bakgrunden o vissla lite grann o känna den ljuvliga doften. Min sambo gillar också den underbara doften när man bakat=)

Kul! Skönt med recept där bröden inte behöver jäsas, ibland har man ju inte riktigt tid.



Härligt att du hade en bra helg, låter toppen! Låter även skönt med planerna för Ammarnäs! Ljuvligt. Här är det också mkt snö kvar o vår vågar jag inte riktigt säga utan konstaterar att det är vårvinter=)



Nu i påsk blir det lite ledigt, välbehövligt. Om än lite plugg ändå måste smyga sig in. Men jag o sambon tänkte premiärgrilla idag o imorgon väntar dop. Hoppas du får en underbar helg!

Kram

2012-04-07 @ 13:39:16
URL: http://elephantzoul.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0