Riktig norrlandsmiddag

Igår bjöd jag och Elias våra respektive på en riktig norrlandsmiddag.
Paltsuget blev nämligen för stort, så vi såg till att lindra det genom att dra igång ett rejält paltkok!
Sara hade både det största köket samt den största grytan, så det föll sig naturligt att vi kokade palten hos henne.

Sara och Elias

 

Både plattpalt (inget fläsk i mitten) samt rundpalt (innehåller fläsk) bidde det. Allt för att våra älsklingar skulle få smaka på denna mattradition från norr. Dock var väl välkomnandet så där hos P som aldrig smakat denna "udda" maträtt tidigare, fast för mig och Elias var det som att komma hem...

 




Kommentarer
Postat av: Kvarntorparna

Så härligt att se att den norrländska mattraditionen går vidare... men så avis jag blir, en palt... ja, ja jag får "tjå" mig tills jag kommer hem ;) Kram till er :)

2011-11-18 @ 21:02:52

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0