Go' kväll Saffranskaka!

Har gått och blivit Go’ kväll fantast! Såg i ett tantquiz att det visst gav otaliga poäng... Dock så bryr jag mig lite och ingenting om det, för Underbara Clara gjorde äntligen ett inhopp (för er som inte följer programmet så kan jag meddela att hon inte medverkat på ett tag). Ebba von Sydov är programledare och tillsammans med olika gästkockar och artister gör de Go’ kväll Lördag väldigt sevärt. För mig, så som alla andra tanter vare sig de är unga eller gamla.

 

Hur som så såg jag ett avsnitt imorse innan jag och P. tog en löprunda där ett otroligt sug efter saffranskaka uppstod. De använde en hel del saffran i lördagens program nämligen och nu när saffran är så billigt, så kom jag på att jag skulle baka en saffranskaka. Inga lussebullar, för det är mer pyssel plus att utan frys så är det mer eller mindre hopplöst. Så det bidde en saffranskaka…

 

Bilden är dock lånad från Hemmets Journal

pga. att kameran är kvar i Billeberga!

 


 


 


Kommentarer
Postat av: Nina

Saffran funkar verkligen i det mesta=) Igår insåg jag att jag hade både rulltårta med saffran, saffranspannkaka och lussekatter hemma. Plus 8 påsar saffran som ska räcka hela december. Hm, undrar när man kan börja prata om beroende...

2011-12-01 @ 12:16:10
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Nina

Saffran funkar verkligen i det mesta=) Igår insåg jag att jag hade både rulltårta med saffran, saffranspannkaka och lussekatter hemma. Plus 8 påsar saffran som ska räcka hela december. Hm, undrar när man kan börja prata om beroende...

2011-12-01 @ 12:16:49
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Nina

Ja, du har nog rätt i att vi är många som ligger på gränsen till beroendet där. Men det finns ju absolut värre saker att vara beroende av... Och ja, självklart hade jag salmbärssylt till saffranspannkakan! :-)

2011-12-01 @ 18:33:23
URL: http://Denvassastekniven.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0