Den nya Gudrun

Med rubriken ovan så menar jag inte att min moster Gudrun gått och gjort om sig, utan det jag syftar på är stormen som sliter i allt den kommer åt utanför knuten. Den som vi redan börjat kalla den nya Gudrun. Eller stormen efter Gudrun och ska jag gå efter min mormors döttrar, så borde denna storm bli döpt till Anita. Undra mån tro om man får komma med namnförslag om de i sådana fall skulle godkänna min mammas namn? Jag har trots allt en förklaring till mitt resonemang!

 

Hur som så blev det aldrig att jag började jobba idag, det eftersom vi fick in en massa avbokningar på grund av ovädret. Och de som inte avbokade för de 30 sekundmeter som nu blåser ute, blev avbokade på grund av stormen. Ett oväder som nu rullat in på riktigt och som gör att hela skånelängan knakar och brakar. Inte nog med det, utan den visslar också. Jag skämtar inte!

 

 

 

Det intressanta är att jag på något sätt borde ta mig ut i stormen och korsa gårdsplanen för att ta mig in i matsalen och hämta fler ljus... Strömmen har nämligen gått, trots att skåningarna sa att den absolut inte skulle göra det. Här nere gick minsann inte strömmen för minsta lilla! Pyttsan tänkte jag och hörde knakandet och satte där med igång och kokade vatten och pasta innan strömmen bestämde sig för att slutligen gå. Som tur är lyckades jag famla mig igenom ena längan för att slå i hyllan där jag visste att tändstickorna låg. Så nu har jag lite ljus, men frågan är hur länge? Även några filtar skulle vara bra om jag kunde konfiskera, för utan elementet så kan det bli kallt i natt. För inte har jag P att gosa ner mig vid och ingen att sällskapa med på annat sätt heller. Är nämligen helt allena här på gården. Hur som så ska jag ut och möta stormen nu samt rädda några lyktor innan de flyger all sin kos.

 

P.s: Bilderna som jag tänkt lägga upp från mitt rum kommer imorgon. Har nämligen inte hur mycket batterier som helst på denna dator. Ciao!


Kommentarer
Postat av: a Lady & a Tramp

myspys....

men du har fattat fel, det är på vår sida släkten namnen tas, först mamma sen farmor så nästa blir JAG!!!! =)

2011-11-27 @ 18:57:32
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0