Bakom skafferiet

På gården, men bakom skafferiet finner ni mig. Här kommer jag nämligen att bo fram tills jul. Bakom skafferiet tänker du nu, blir det inte bra himla trångt? Men jag bor inte i något kyffe, utan i ett väldigt mysigt rum med riktiga Skeppargårdsvibrationer (gården där min farmor bor). Eftersom jag lovat, så tänkte jag att du skulle få kika in i mitt krypin...



Det gamla handtaget är fint som snus, men trögt så in i norden att få upp!


 

Fullkomligt älskar mina tre fönster som ligger i fil med varandra. Det gör att mitt rum får en sådan rymd om mornarna att det är lätt att hoppa ur sängen. Och du som tänker, det var då verkligen inget speciellt. Vänta, det är nämligen detaljerna som gör't...



Klassikern Bumling ger mig ljus (när strömmen fungerar vill säga)




Italienska vykort som påminner mig om vårens tågluff samt en helt underbar schäslong i röd sammet!
Gissa vart jag dricker mitt natthé...?





Givetvis måste man ha någonstans att ställa tekoppen och
vad är då inte bättre än ett helt underbart sidobord?



När man har tekoppen där på avställningsytan,
så får både snäcka och vacker fransk flaska flytta på sig...







och samsas med både den slagna mannen och tuppen om fönsterbrädeplats, som givetvis är i marmor.
Ingen plast här inte!






Kommentarer
Postat av: Nina

Så många fina detaljer. Förstår att det känns fint att få bo så förnämligt=)

2011-11-28 @ 22:04:15
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Eleonore

Oj så fint rum det var! Förstår att du kommer trivas väldigt bra där :D

Haha ja det kanske du har rätt i, får ge mig på det där med att binda en krans någon gång i framtiden. Känner inte riktigt att jag har tid för det nu, så mycket annat gott som ska göras :D

Ja baka de rutorna med mandel, riktigt goda blir det och med en julig glasyr kan du ju servera det som dessert efter julmaten!

2011-12-01 @ 09:41:34
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0