From Lyon to Siberia

Igar nar jag gick och lade mig sa var det i varma Frankrike. I natt nar jag vaknade, sa var det som en igelkott i forsvarsstallning. Alla piggar utat och halvskakade. Det var kallt, mer an kallt. Det var iskallt! Det kandes som om jag befann mig i Sibirien, ett Sibirien med grona grasmattor och fagelkvitter. Men lika fullt Sibirisk kyla! Insag att de inte alls akt ivag med vagnen som Daniel skamtade om igar att de skulle gora, utan att den stod kvar pa exakt samma stalle...




Dock sa var mitt element avslaget- orsaken till denna kyla. En kyla som ej ens kommer i narheten av att vakna i taltet under lumpen och upptacka att S slutat elda! dock sa ar det betydligt varmare idag (26° visar termometern och nu ar det "kallt" jamfort med tidigare). Idag har vi inte haft nagot att upptacka eller gora. Inte en massa mil att ga, utan vi har lapat sol. Lyssnat pa musik, last och tagit hand om vara fotter. Gatt barfota och gett Daniels varblasa pa stortan tid att laka. For det har blivit en del promenader under de dagar som vi redan varit ute. Raknar pa att det ar nagot mellan 11-12 mil som vi har gatt sa har langt!


Sa en vilodag for fotter och hjarna var behovligt. For bade intrycken och milen har varit manga!
Speciellt i Paris- koernas huvudstad som jag har borjat kalla den! Men aven lite promenerande blev det igar nar vi iorrade omkring i Lyon. çà procent vilse, hundra procentigt lyrisk over att vara har i Lyon!

 

 

Forresten, angaende inlagget igar om att man ibland har valdigt tur. Igar sa blev det fel pa turistbyran, sa nar vi kom hit upp i bergen sa var det vi betalat for fullbokat! Dock sa blev vi inte bortskickade, utan fick istallet ett fyra ganger sa dyrt boende som de star for. Sa nu har vi tva rum och ett kok, vilket allt ar pa hjul! Vi bor namligen i nagot som fransmannen kallar for "les roulottes", vilket jag skulle oversatta som en lyxig cirkusvagn:. Helt klart beboeligt med varsin stor dubbelsang, relativt stort kok och det basta av allt- ett gronomrade att ga rakt ut i! At frukost pa en filt ute i solen imorse och har strosat lite i skogen bland alla trad som jag inte riktigt kan artbestamma.




P.s: Imorgon aker vi vidare mot Bern, innan vi beger oss ner till Italien.
P.s 2: Vill ni mig nagot ar det bast att antingen skriva ett sms eller maila, sa svarar jag nar jag kan. Om det inte intraffar en smarre katastrof sa lar jag inte ringa nagon (beror mestqdels pa att det kostar 5-6 kr/min!)

Na val, dags att lapa lite sol igen! Au revoir!

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0