Schweiz

Utplock av mina tankar ur en verklig scen fran luffen...

Tank om man kunde ga av har...Vanta!
Det kan vi ju!

'Daniel, vakna!'
'Mmmm...'
'Vi ska av nu!'
'Ar vi redan framme?'
'Vi ska av NU!!!
' sager jag samtidigt som jag drar ner ryggsacken fran hyllan
'Nu?! Men...'
'Ja, NU!'

I sista stund hinner vi hoppa av taget innan det rullar ut fran stationen...
Daniel som ar helt nyvaken 'Det har ar val inte Milano...?'
En helt lyrisk jag svarar 'Nej, men titta pa alptopparna! Aaah, se vilka fina timrade stugor!!!'
Daniel som ar lite mindre impulsiv och nagot mer strukturerad suckar och sager 'Men var ar vi da?'
'Ingen aning, nagonstans i Schweiz tror jag...?' sager jag overlyckligt och rycker pa axlarna innan jag traskar ivag mot den hogsta vitkladda alptopp som jag kan se.
Daniel springer ikapp, nu aven han glad i hagen, for han kan antligen satta ut oss pa kartan 'Vi ar i Brig!'
'Ah! hoppas att de har vykort!' sager jag och borjar genast fundera pa vilka jag ska skicka till...

P.s: Bern var helt underbart det med! Precis ett sadant stalle dar jag skulle kunna tanka mig att bo. Marknaden i lordags var bara sa ljuvlig!



Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0